Svarbiausi klausimai, į kuriuos turi atsakyti jūsų lojalumo sistema

Svarbiausi klausimai, į kuriuos turi atsakyti jūsų lojalumo sistema

 

 

Didelė dalis verslininkų jau seniai suprato, kad jų klientai nėra viena pilka masė. Lojaliausius klientus turi tie prekybininkai, kurie sugeba geriausiai prisitaikyti prie skirtingų poreikių. Tačiau pažinti kiekvieną klientą ir susižymėti jo įpročius beveik neįmanoma, nebent verslas gyvena daugiausia iš kelių šimtų nuolatinių pirkėjų. Visiems kitiems būtina pagalba – lanksti ir personalizuotus pasiūlymus leidžianti kurti lojalumo sistema.

 

Kiek iš jūsų klientų yra lojalūs?

Beveik visiems verslams klientus reikia skaidyti bent į tris grupes: supervartotojai, reguliarūs ir vienkartiniai. Daugiausia dėmesio reikia skirti būtent pastariesiems, nes jų praradimas verslui kainuoja daugiausia. Prisiminkite, kad išlaikyti klientą visuomet yra naudingiau nei pirkti jį kiekvieną kartą iš naujo. Kai kuriems verslams po mėnesio negrįžęs klientas jau yra prarastas ir jį pasikviesti atgal kainuos daugiau nei įsigyti naują ir juo labiau – išlaikyti esamą.

Dauguma verslų gali vadovautis taisykle, kad klientas yra prarastas, jeigu jis negrįžo 3-4 mėnesius. Tie, kurie sako, kad kartą per metus grįžtantis klientas nėra prarastas, dažniausiai meluoja sau. Skirtingų šaltinių duomenimis, išlaikyti esamą klientą kainuoja iki 4 kartų pigiau nei jį susigrąžinti. Klientai, kurie negrįžo pas jus paskutinius 3-4 mėnesius, patenka į rizikos grupę. Tokius klientus galite susigrąžinti tikslingai skatidami juos premijomis

 

Kiek procentų jūsų klientų apsilanko pas jus daugiau nei vieną kartą?

Neretai didžiąją klientūros dalį (60-70%) sudaro žmonės, apsilankantys vieną kartą per metus ar pusmetį. Skatinamosiomis priemonėmis galite padidinti apsilankymų dažnumą.  Jūsų ištikimiausiems klientams premijos taip pat patiks, taip užtikrinsite, kad jie sugrįš pas jus dar dažniau. Tačiau būtina nepamiršti, kad skatinimo priemones reikia segmetnuoti pagal klientų požymius: lojaliems gali pakakti ir mažesnės premijos ar paskatinimo, o rizikos grupėje esantiems prireiks didesnio postūmio, kad jie taptų lojalūs.

 

Kaip svyruoja vidutinio atsiskaitymo dydis skirtingose jūsų prekybos vietose?

Jeigu jūs turite ne vieną prekybos vietą, jums būtina skirti padalinių verslo rezultatus. Žinodami, kaip skiriasi vidutiniškai išleidžiamų pinigų kiekis skirtingose vietovėse, galėsite parinkti ir pritaikyti būtent joms skirtas lojalumo skatinimo priemones. Be to, turite suprasti savo padalinių specifiką vietos atžvilgiu – jeigu daug klientų sulaukiate darbo dienos metu, tai po darbo dienos juos pasikviesti gali būti sunku, nes jie paprasčiausiai gyvena visai kitoje miesto vietoje.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *