Alternatyva nuolaidoms – „cash-back“ lojalumo programa verslui

Alternatyva nuolaidoms – „cash-back“ lojalumo programa verslui

Lietuvoje jau kurį laiką vyrauja nuolaidų ir akcijų bumas. Per pastarąjį dešimtmetį ir ypač po 2008 metų krizės lojalumo kortelės ir nesibaigiančios nuolaidos išugdė akcijų medžiotojų armiją, kuri yra lojali tik mažesnei kainai, o ne jūsų verslui, prekėms ar paslaugoms. Bet kainų konkurencija per tiesiogines nuolaidas nėra vienintelis būdas padidinti pajamoms ir pritraukti lojalius klientus.

Pasaulyje jau ne vieną dešimtmetį verslas naudoja cash-back programą, kuri leidžia formuoti vartojimo įpročius ir apdovanoti klientus asmeniškai naudingais pasiūlymais. Lietuvoje tokia praktika yra gan jauna, net ir pats cash-back terminas į lietuvių kalbą dar patogiai neišverstas, o ir atitikmenį rasti sudėtinga.

Kas yra cash-back programa?

Cash-back principu veikianti lojalumo programa klientui leidžia susigrąžinti dalį išleistos sumos virtualių taškų ar virtualios valiutos pavidalu, kuriuos klientas gali panaudoti vėliau, atsiskaitant už prekes ar paslaugas.

Geras pavyzdys yra oro linijų bendrovės. Jau nuo seno jos siūlo lojalumo programas, kurios yra pagrįstos mylių kaupimu. Skraidytojas iš esmės grynųjų pinigų į savo sąskaitą neatgauna, tačiau sukauptos mylios jam leidžia padengti dalį skrydžio kainos, patekti į aukštesnę klasę ar įsigyti papildomų paslaugų.

Cash-back praktika dar 1990 metais prasidėjo nuo kreditinių kortelių, kada bankai, norėdami paskatinti vartotojus mokėti kreditinėmis kortelėmis, nutarė vartotojams atiduoti dalį savo komisinio už mokėjimus. Kai žmonės vis dažniau ėmė naudoti banko korteles kasdieniniams apsipirkimams, verslas pastebėjo, jog cash-back principu paremtos lojalumo programos gali būti itin naudingos pardavimų skatinimui.

Nasdaq duomenimis klientai yra kaip niekad patenkinti savo kreditinėmis kortelėmis, ir pagrindine to priežastimi įvardina atlygį, gaunamą per cash-back.

Kodėl jūsų verslui reikia cash-back programos, o ne nuolaidų?

Pagrindinės cash-back programos naudos Jūsų verslui yra padidėję pardavimai, klientų lojalumas ir galimybė tiksliai išmatuoti kiekvieno pasiūlymo efektyvumą.

1. Pardavimų skatinimas. Cash-back puikiai veikia tada, kai nenorite nuolat daryti nuolaidų. Kaupiamoji premija, pavyzdžiui pirkite 5 kartus ir susigrąžinkite 10% nuo visos sumokėtos sumos yra puikus būdas paskatinti klientus sugrįžti pas jus ir įvykdyti jūsų verslo tikslus.

Taip pat, duodami nuolaidą jūs tiesiog iš kliento paimate mažiau pinigų. Siūlydami “cash-back”, jūs padedate klientui taupyti, nes kiekvieną kartą, apsilankęs pas jus, klientas tarsi pasideda dalį išleistų pinigų į virtualią piniginę.

Dealoyal duomenimis,kaupiamosios premijos vieno kliento išleidžiamą sumą per nustatytą laikotarpį gali išauginti net 2 – 3,5 karto, o 60% sukauptos virtualios valiutos sugrįžta ten, kur buvo sukaupta.

2. Lojalumo skatinimas. Cash-back programa skatina klientą pas jus sugrįžti dažniau, tiek dėl kaupiamųjų premijų, tiek dėl suteiktos galimybės už kasdienius pirkinius gauti realią finansinę grąžą. Vietoje pardavimų skatinimo nuolaidomis, klientas žino, kad naudodamasis jūsų paslaugomis jis kiekvieną kartą gaus pridėtinės vertės, kuri bus naudinga būtent jam.

Be to, sparčiai populiarėjant inovatyviems mokėjimo būdams per mobiliuosius įrenginius, ne tik jaunoji karta ieško sprendimų, palengvinančių jų apsipirkimą. Natūralu, jog plastikinės lojalumo kortelės darosi vis mažiau populiarios ir klientai nori paprastesnių sprendimų, leisiančių lojalumą nešiotis savo telefone.

3. Išmatuojamas rezultatas. Išmani cash-back programa padeda rinkti vertingą informaciją apie klientą, jo pirkimo įpročius, kas lemia vieną ar kitą jo pasirinkimą, taip pat kaip jis reaguoja į jūsų pasiūlymus. Internetinės parduotuvės sėkmingai renka informaciją apie savo klientų įpročius ir tokių būdu pritaiko vertingiausias rinkodaros bei pardavimų strategijas. Cash-back programa leidžia rinkti tokius duomenis ne tik internete, bet ir realiose pardavimų vietose.

Lietuvoje veikia vos keletas panašių cash-back programų. Geriausiai žinomos iš jų yra Maximos Ačiū ir Rimi Mano Rimi kortelės kurios ne tik leidžia kaupti virtualią valiutą, bet ir suteikia nuolaidų partnerių tinkle. 

Verslui cash-back sprendimą siūlo Dealoyal. Dealoyal integracija paskatina vartotojų lojalumą, taip pat leidžia rinkti ir analizuoti vertingą informaciją apie klientų įpročius ir pritaikyti optimaliausias rinkodaros ir pardavimų strategijas. Plačiau apie Dealoyal funkcijas rasite čia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *