3 paprastos priežastys, kodėl verslui apsimoka tapti lojaliu savo klientams

3 paprastos priežastys, kodėl verslui apsimoka tapti lojaliu savo klientams

Dar visai neseniai sėkmingam verslui buvo svarbūs trys dalykai: vieta, vieta ir vieta. Tačiau rinkoje atsirandant vis daugiau panašių produktų ir paslaugų bei sparčiai populiarėjant internetinei prekybai, ši formulė keičiasi. Dabar norint vykdyti sėkmingą ir pelningą verslą svarbiausia yra: vieta + klientų pasitenkinimas arba aptarnavimo kokybė + klientų grįžtamumo arba vadinamojo lojalumu užtikrinimas.    

Taigi ką daryti jei jūsų verslas nėra įsikūręs viename didžiųjų prekybos centrų, o kokybiškai klientus aptarnaujantį personalą rasti darosi vis sunkiau? Atsakymas yra – tapti lojaliems savo klientams.

Taip, jums nepasivaideno – prašyti iš savo klientų lojalumo nebeveiksminga. Šiandien norėdami susigrąžinti klientus, jūs turite tapti lojalūs jiems, o ne atvirkščiai. Pažvelkime kodėl.

  • Panašių prekių ir paslaugų pasiūla auga, o gyventojų mažėja

Vien šiais metais Vilniuje restoranai dygo kaip ant mielių, Kauno sienamiestyje įmantrių rūbų “butiką” gali rasti kas 50 metrų, jau nekalbant apie skirtingus kavos barus, siūlančius skanią kavą ant kiekvieno kampo. Džiugu, jog vis mažėjanti Lietuvos populiacija turi daugiau pasirinkimo, tačiau nepaisant augančio vidaus vartojimo, žmonių Lietuvoje mažėja, todėl daugiau pasirinkimo lemia neigiamą koreliaciją su klientų grįžtamumu.

  • Išlaikyti klientą kainuoja 4-7 kartus mažiau nei pritraukti naują

Priklausomai nuo verslo specifikos šis santykis gali kisti. Įdomesnis faktas tas, kad tikimybė parduoti sugrįžtančiam klientui yra 14 kartų didesnė palyginus su nauju klientu. Ar žinodami tokius skaičius galite sau leisti arogantiškai reikalauti iš klientų lojalumo mainais už neaktualias nuolaidas.

70% prikėjų teigia, jog jie turėtų daug geresnę nuomonę apie verslą kuris leidžia plastikines lojalumo korteles turėti išmaniąjame telefone. (6)

  • Lietuviškos “lojalumo” kortelės neturi nieko bendro su lojalumu

Po kiek prekybos centrų, vaistinių ir kavinių “lojalumo” kortelių nešiojatės piniginėje? Po 3, 5 ar daugiau? Riba tarp lojalumo ir dažnai erzinančio plastiko krūvos piniginėse, atrodo, neegzistuoja.

Tipinis pirkėjas Lietuvoje yra geriausiu atveju lojalus mažesnei kainai, o ne konkrečiam verslui. O ir kam vartotojui būti lojaliu verslui? Kiek vietų, kuriose paliekate savo pinigus ir sutinkate atiduoti duomenis apie vartojimą, jus pasveikina su gimtadieniu, pasitinka jus vardu ir teikia jums aktualius pasiūlymus, jums aktualiu laiku? Labai retai.

Kur kas dažniau verslai reikalauja iš klientų lojalumo dalindami plastikines korteles, kuriomis arba žaidžia kainų karus su konkurentais, arba blogiau – nori išparduoti nepopuliarias prekes ir paslaugas.

70% prikėjų teigia, jog jie turėtų daug geresnę nuomonę apie verslą kuris leidžia plastikines lojalumo korteles turėti išmaniąjame telefone. (5)

Mes dažnai pamirštam, kad verslas yra tokie patys santykiai kaip santuoka ar draugystė. Juk sutuoktiniui gimtadienio proga nedovanojam jam ir mums patiems nereikalingo daikto, o atvirkščiai – stengiamės išsiaiškinti poreikius ir pamaloninti aktualia dovana. Taigi atsakymas kaip paversti klientus lojaliais jūsų verslui ir iš to uždirbti yra pirmiausia tapti lojaliais savo klientams. Gera žinia, kad šiuolaikinės technologijos tą padaryti leidžia kur kas lengviau ir pigiau nei prieš 5 metus.

Būtent apie tai pakalbėsime kitame blogo įraše.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *