Lojalumo programos: 5 mitai, kuriuos verta pamiršti

Lojalumo programos: 5 mitai, kuriuos verta pamiršti

Lojalūs klientai verslui atneša daugiau pelno, nei krūva naujų klientų. Tokia yra praktika ir statistika. Taškas. Na, nebent jūsų verslas yra Maisto Autobusiukas, kuris niekada negrįžta į tą pačią vietą du kartus. Visais kitais atvejais jūs norite, kad klientai grįžtų pas jus.

Paskutiniame blogo įraše kalbėjome apie tai, jog verslas prieš prašydamas lojalumo iš klientų turi tapti lojalus savo klientams. Bet visus procesus stabdo seni mitai apie lojalumo programas, todėl atėjo metas pažiūrėti kaip šiuolaikinės lojalumo sistemos paneigia šiuos mitus.

#1 MITAS – Per brangu

Taip. Jei norite kurti savo lojalumo programą nuo nulio, jums tai gali kainuoti nuo 3 tūkst. iki  2 milijonų eurų. Pripažinkime, tik labai retas smulkus ir vidutinis verslas gali sau leisti tokią prabangą. Tačiau komplikuotos lojalumo programos nėra vienintelė išeitis.

Būtent smulkiajam verslui kur kas paprasčiau atpažinti savo lojalius klientus ir parodyti jiems išskirtinį dėmesį. Paprasčiausias būdas yra klientus atpažinti ir sveikinti vardu savo prekybos vietoje. Kitas mažai pastangų ir investicijų reikalaujantis būdas – savo svetainėje arba prekybos vietoje rinkti klientų el. pašto adresus ir specialiai jiems skirtus pasiūlymus siųsti el. paštu.

Iš tiesų, klientai, kurie gauna pridetinę naudą iš jūsų verslo yra linkę apsilankyti net 37% dažniau ir išleisti 67% daugiau! Todėl atėjo metas pasistengti dėl savo klientų.

#2 MITAS – Per sudėtinga

Tiksliai atspėti, ko nori jūsų klientai, yra kur kas sudėtingiau nei valdyti duomenis už jus surenkančią sistemą.

Technologijų aukso amžiuje lojalumo programos yra automatizuotos ir optimizuotos, o statistiniai duomenys padeda geriau suprasti klientų įpročius. Todėl vietoj klientų elgsenos interpretacijų, skaičiai parodo aiškias tendencijas ir kryptis kuriomis reikia judėti. Belieka sužinoti, kur kokį mygtuką paspausti ir teikti klientams asmeniškai įdomius pasiūlymus.

ashley-batz-1298

#3 MITAS – Reikalauja per daug laiko

Valdyti lojalumo programą ir patenkinti klientų poreikius reikalauja laiko, mes to neneigsime. Bet tai reikalauja kur kas mažiau laiko ir pinigų, nei naujų klientų pritraukimas. Todėl spręskite jūs, ar 37% dažniau besilankantys klientai ir dviem trečdaliais padidėjusios jų išlaidos yra pakankama priežastis investuoti keletą valandų per savaitę esamų klientų poreikių patenkinimui.

#4 MITAS – Tik apsunkina apmokėjimą

Kiek kartų pamiršot savo “lojalumo” kortelę namuose? O ar teko spausdinti kuponus namie, kad juos atiduotumėt prekybos vietoje? Visi kuponai, kodai, kortelės ir kiti atributai apsunkina tiek kliento, tiek verslo gyvenimą. Gera žinia ta, kad lojalumo programos gali ir jau yra paprastos naudoti visiems dalyviams. Išmanių lojalumo programų sistemose, atliekant mokėjimą, bendrauja su apmokėjimo sistemomis ir informacija suvaikšto žaibiškai, be jokių papildomų veiksmų. Kuo mažiau fizinio žmogaus įsitraukimo reikalauja apmokėjimas, tuo greičiau ir efektyviau sistema gali dirbti.

#5 MITAS – Klientai nenori būti trukdomi

Nustebtumėte sužinoję, kad yra atvirkščiai. Jeigu turite ką pasiūlyti ir netrukdote klientų vien tam, kad juos trukdytumėte, klientai mielai suteiks jums informacijos ir atsakys į jūsų užduodamus klausimus. Kad ir kokią neigiamą reputaciją įgijo lietuviškos lojalumo programos, apytiksliai 37% žmonių yra linkę dalyvauti jose dėl gaunamos vertės. Jūsų teisė rinktis, ar savo praktika šį procentą mažinsite, ar didinsite.

StockSnap_RO991LF7HO

Apklausų duomenimis, 80%  jaunosios kartos žmonių, vadinamųjų millenialsų, naudojasi lojalumo programomis, tačiau jie priverčia verslą keisti žaidimo taisykles, nes maža dalis jaunųjų vartotojų yra linkę dalyvauti lojalumo programoje, jeigu ji neatneša aiškios naudos.

Kita vertus, jokia čia naujiena – tarpusavio santykiai nulemia vartotojų įsitraukimą ir lojalumą prekės ženklui. Jeigu iš savo klientų prašote lojalumo siūlydami jiems neaktualias prekes ar paslaugas, tikėtina, kad sulauksite neigiamo atsako. Ir atvirkščiai, jeigu klientai jaučia, kad jūs rūpinatės jais, jie pradės rūpintis ir jumis.

Įsivaizduokite dvi identiškas kavinukes su tokia pat skania kava. Vienoje iš jų jums nuolat šypsosi ir prie kavos visada prideda sausainį, o kitoje, kava tiesiog kava. Turbūt nereikia ilgai galvoti kurią iš vietų pasirinksite, dėmesys visada laimi.

Kurios šiuolaikinės lojalumo programos padeda jūsų verslui tapti lojaliems savo klientams be didelių pastangų ir investicijų apžvelgsime kitame blogo įraše.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *